۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۱۹:۰۱

نماینده مردم زنجان در گفتگو با مهر:

رد صلاحیت کاندیداها باید قانونی و مستند باشد

رد صلاحیت کاندیداها باید قانونی و مستند باشد

رفعت بیات گفت: رد صلاحیت کاندیداها باید به صورت قانونی و مستند باشد و در این خصوص حقی از کسی ضایع نشود.

رفعت بیات در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان با بیان این مطلب گفت: شکایات نیز باید مستند باشد به طوریکه اگر منطبق با قانون اجرا نشود، حاکی از اقدامات باندی، گروهی و یا سیاسی خواهد بود.

وی با عنوان این مطلب که در دوره های اخیر شوراها به جای سرعت بخشی در امور مانع اجرای برخی امور بودند تصریح کرد: بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی در تسریع اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی لازم است که شوراها از شهر و روستا، برنامه ها را به مراکز اجرایی و مجلس برسانند اما ساختار فعلی شوراها در سراسر کشور به جای سرعت بخشی به اجرای برنامه ها غالبا مانع امور است به طوریکه اختلافات شوراها و شهرداری گاه بسیاری از امور را چندین ماه متوقف می کند.

بیات با اشاره به وظایف عنوان شده در قانون اساسی گفت: 90 درصد مردم از وظایف شوراها ناآگاه هستند و مردم با آگاهی از35 وظیفه شوراها و کمیسیونها بر اساس نیاز کمیسیونها به افراد رای دهند و امیدوارم افرادی با تجربه و سلامت مالی و اخلاقی و رفتاری و به نسبت از زنان ومردان انتخاب شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس از گروههای سیاسی خواست لیستی شامل اعضا و شهردار مورد حمایتشان را به مردم ارائه دهند.

بیات تاکید کرد: گروهها چارچوب فکری و اهداف انتخاباتی خود را بر اساس چارچوب وظایف شوراها و کمیسیون ها به مردم ارائه دهند همچنین مردم شهردار را در حین انتخابات شورا نیز انتخاب کنند که به صورت گروهی منسجم، هم فکر و هم عقیده در جهت تحقق اهداف و نیازهای مردم اقدام کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلاتی که در شورای شهر زنجان وجود داشت گفت: مردم علت این گونه مسائل را پیگیری کنند که با این کار می توانند محور اصلی انتخاب بهینه شود و دیگر شاهد اشتباهات گدشته نخواهیم بود.

کد خبر 409123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha